ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Belgelendirme Eğitimi
Ticaret alanında artan etkileşimler, doğal olarak müşteri memnuniyeti konusunu daha da önemli hale getirmiştir. Sektörlerde rekabet eden kuruluşların sayısı arttıkça ve söz konusu rekabet kızıştıkça, müşteri memnuniyetine dair kriterler de önem kazanmaya başlamıştır. Rekabet avantajını eline geçirmek ve başarılı olmak isteyen kuruluşlar, bu beklentilere doğru bir şekilde yanıt vermek zorundadır.
Müşteri Memnuniyetinin Önemi
Devamlılığı sağlamak ve piyasa koşulları içerisinde ayakta durabilmek, marka değerlerini muhafaza etmek, bir işletmenin öncelikli hedefleri arasındadır. Bunu ortaya koymak da büyük ölçüde müşteri memnuniyetinin sağlanması ile doğru orantılıdır. Müşteri memnuniyeti, temel olarak hedef kitlenin beklentilerine karşılık mal ya da hizmetten sağladığı yarar olarak tanımlanır. ISO 10001 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi ise müşteri tabanıyla çok daha kazançlı ve uzun vadeli ilişkiler kurmak adına ortaya konan yaklaşımlar bütünüdür.
Şeffaf geri bildirimlerin büyük önem kazandığı, müşteri merkezli bir anlayışın oturtulduğu, şikâyetlerin çözüme kavuşması için müşteri hizmetlerinin iyileştirildiği kapsamlı bir süreçten söz etmek mümkündür. Bir anlamda müşterilere yönelik taahhütlerin sorunsuz şekilde yerine getirilip getirilmediğinin net bir göstergesidir. Bu açıdan ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi’nin kurulması ve doğru bir şekilde yönetilmesi büyük bir önem teşkil eder.
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Eğitimi Hakkında
Kuruluşlar ISO 10002 Standardı’nın talep ettiği tüm gerekliliklere uymakla yükümlüdür. ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi’ni aktif bir şekilde kullanmak isteyen her türlü kuruluş ya da çalışan, söz konusu eğitime dahil olabilir. Ayrıca sistemi doğrudan uygulama yetkisi olacak kişiler, sistem sorumluları, danışmanlar, denetçi adayları, idareciler ya da bizzat bu alanda kariyer oluşturmak isteyenler, eğitimin bir parçası olabilir. Eğitimin önemli bir bölümüne katılım gösteren katılımcılar, katılım sertifikasına sahip olacaktır. ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, işletmede planlamadan bakım/geliştirmeye dek akla gelecek pek çok konuda ürüne ya da hizmete ilişkin tüm geri dönüşleri ele alma noktasında çok güvenilir bir rehberdir. Sisteme dair ilk kılavuz, 2004 senesinde yayımlanmış, bunu 2014 ve 2018 yılındaki güncellemeler takip etmiştir.
Müşteri Memnuniyeti Sistemi’ni kurarken ve uygularken dikkat edilmesi ve uyulması gereken asgari şartları bu eğitimle beraber detaylı şekilde öğrenebilirsiniz. Sistemin verimli bir şekilde kullanılabilmesi adına kuruluşta yer alan personellerin bu eğitimden geçmeleri çok önemlidir. Söz konusu standardın temel kavramları, bu eğitimle beraber tarafınıza teorik ve uygulamalı olarak sunulur. Eğitimin içeriğinde; müşteri memnuniyeti kavramına dair temel doneler, sistemin ve belgelendirmenin kuruluşlara somut faydaları, sistemin organizasyonel yapısı ve çeşitli örnek çalışmalar bulunur. Yönetim sistemine dair alınan belgelerin geçerlilik süresi 3 yıldır. Denetim periyotları en geç 12 ayda bir defa gerçekleşir.
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Eğitimi Faydaları
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Eğitimi, personellere ve dolayısıyla da kuruluşlara çok sayıda somut fayda sunar. Her şeyden önce kurumsal yapının güçlenmesi adına bu eğitimleri almak son derece önemlidir. Gösterdiğiniz titiz tutum, personellerinizin eğitimine yönelik olarak gösterdiğiniz hassasiyet ve elbette müşteri beklentilerine verdiğiniz öncelik, kurumsal prestijiniz açsından kritik bir rol oynayacaktır.
Öte yandan ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Eğitimi ile müşteri memnuniyetinde somut düzeyde artışlar elde edebilirsiniz. İzlenebilirlik ve şeffaflık noktasında hedef kitlesine güven veren bir kuruluş, bu açıdan önemli bir tercih nedeni olarak kabul görür. Kuruluşlara belgelendirme, eğitim ve danışmanlık noktasında önemli katkılar sunan Lscert sayesinde verimli ve sonuç odaklı bir ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Eğitimi ile tanışabilirsiniz.